Mastra IL

Politiattest

Politiattest

Politiattest

I henhold til Norges Idrettsforbunds regler, «plikter alle idrettslag å innhente politiattest for personer som skal utføre oppgaver som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming».

For mer informasjon se: Link til NIF

Dette gjelder alle trenere, instruktører og lagledere i Mastra IL som er 15 år og eldre. Prosessen med å søke politiattest er blitt forenklet, og det kan søkes på følgende to måter:

  1. Via nettet for dem som er 18 år og eldre, logg på https://attest.politi.no/ med MinID, BankID, Buypass eller Commfides.
  2. For de mellom 15 og 18 år må det sendes inn en egen søknad med underskrift fra foreldre, se link til papirversjon:

Søknad om politiattest Denne sendes inn til: Politiets enhet for vandelskontroll og politiattester, Postboks 113, 9951 Vardø.

Fyll ut politiets søknadsskjema.

Søknaden trenger en bekreftelse fra styrets leder som skal legges ved (må ikke være med enn 3 mnd gammel), denne finner du som vedlegg oppe til høyre. Print den ut og fyll inn deres navn, personnummer og stillingsbeskrivelse (lagleder/ trener etc).

Når skjemaet kommer i retur, tas det med til leder av Mastra IL sammen med et ID-kort for godkjennelse, eller sendes over på mail til post@mastra-il.no.

En politiattest er normalt gyldig i 3 år forutsatt at man ikke skifter klubb eller utfører helt andre oppgaver.

©2018 Spoortz AS (tidligere 123klubb) leverer totalverktøy for effektiv klubbdrift